Cariad

Cariad betyder kärlek eller älskad person på walesiska, och eftersom Elisabets förstanamn är walesiskt så kändes det som ett passande namn på den här bloggen - den handlar om kärlek och om en älskad person.
På höstlovet åkte jag och maken till Aberystwyth medan barnen var hos mina föräldrar. I min favoritaffär Siop y Pethe, som sedan jag bodde där för ett kvarts sekel sedan har utökats från att vara enbart en bokhandel till en bokhandel/presentbutik, fann jag detta halsband som jag önskade mig i julklapp av maken. Nu hänger det om min hals, och hela jag blev alldeles varm i kroppen när jag satte det på mig!
 
Jag gillar dock inte espresso, så jag gick inte in hit, men jag blev ändå glad av namnet!
 
Gott 2019 åt er alla! Det blir ett spännande år, då Elisabet börjar högstadiet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0