Inför hösten

Roland har börjat ettan. Så stor, så stor i sin skolbänk!
Elisabet börjar tvåan på torsdag. Hon var lite orolig igår, när Roland gick till skolan, det märktes tydligt. Idag har vi haft en bättre dag. Lämnade in tandemcykeln för översyn, tog bussen till Gottsundabadet och roade oss i två timmar, åt middag på Gottsunda Centrum, hämtade den lagade cykeln och åkte hem på den.
Cykelverkstaden ligger inte långt ifrån nya skolan, så vi tog bussen därifrån. Vi har pratat om nya skolan lite under sommaren, inte övermatat henne med det, men förberett lite smått. Fått det att låta bra och spännande. Elisabet har undrat om man kan rita husdjur där också, och göra egna böcker. Jag har sagt att jag nog tror att det ska kunna gå att ordna.
-Ska det bli spännande med en ny skola? Och nya klasskamrater? frågade jag när vi väntade på bussen.
-Ja!
 
Logistiken är fortfarande något skakig, även om vi hade ett bra möte på Näraskolan förra veckan, jag och specialpedagogen och rektorn. Vi verkar överens. Men någon från Prebus ringde i söndags och undrade hur dags de skulle hämta Elisabet dagen efter, vilket de alltså inte alls skulle, och nya skolan verkar inte veta så mycket om det hela, så jag tänker inte slappna av förrän jag ser att det hela fungerar. Det är lite för många kockar i den här soppan. Vi har bara oss själva att skylla iochmed att vi envisas med att prova ha fritids på Näraskolan. Det blir krångligt. Kanske för krångligt för Elisabet, det ska vi ha ögonen noga på och ha ett uppföljningsmöte om en månad.
 
Det är lite för mycket som rör sig runt oss nu för att jag ska orka skriva snyggt formulerade inlägg med tanke bakom, men jag slänger ur mig lite stolpar om vad som händer så sparar jag textbearbetningen till uppföljningsboken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0