Vänskap

Häromdagen träffade jag en väninna som jag har känt i så gott som hela mitt liv. Hon bodde granne med mormor och morfar, vi träffades första gången när hon var några veckor gammal och jag är bara några månader äldre. Det kan gå några år innan vi ses nuförtiden, men när vi gör det är det som om ingen tid alls har gått - förutom att vi har en hel del uppdateringar att klara av. Vi har blivit ganska olika på flera sätt, men tycker fortfarande lika på andra.

Det som framför allt slår mig är hur väl vi respekterar varandras olikheter. Jag intresserar mig inte så mycket för allt hon bloggar om, men går ändå in varje dag, uppskattar de fina bilderna och tar till mig det som passar mig. Och hon är inte särskilt inne på andliga ting, men uppskattar mitt sätt att skriva om de konsekvenser jag drar av mina funderingar kring änglar och reinkarnation. Vi pratade även om detta, att det ju finns en risk med att jag skriver om andliga ting, att många avfärdar allt annat jag skriver också bara för att de tycker att änglar är trams. Efter inlägget om änglar i höstas tappade jag ju mycket riktigt hälften av mina läsare. Jag funderade mycket innan jag började skriva om det, men kom till slut fram till att mitt tänk kring detta är för viktigt för hur jag förhåller mig till livet både med och utan Elisabet. Jag vet att fler av er som läser inte tänker som jag, men respekterar mig ändå. Tack för det! Jag försöker ju inte tala om för er Hur Det Är, utan bara hur jag tänker.

Jag önskar att Elisabet kommer att få sådana vänner också, som hon känt i hela livet. Som tycker om henne för precis den hon är. Det gör gott för själen!

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Kul att du bloggar! Fortsätt så :D

2011-07-13 @ 00:41:28
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0