Hår

 
I större delen av hennes liv har Elisabet vägrat att låta mig hålla på med hennes vackra hår. Tvätta har jag fått, men borstning hoppades över ända tills vi köpte en tangleteezer som är en helt fantastisk uppfinning. Nu borstar hon själv hjälpligt, och jag får under protest hjälpa henne att reda ut tovor.
Men nu har en nygammal pryl plockats fram ur djupet av min garderob - hårtorken! Efter tvätt med balsam så får jag nu lov att blåsa hennes hår torrt. Inte bara det, hon tycker om det! Efteråt hävdar jag att jag måste borsta det för att det inte ska bli tovor. Det är visserligen sant men jag kanske inte måste borsta riktigt lika länge som jag gör. För å vad jag njuter av att ha detta silkeslena flytande guld mellan fingrarna!
 
För övrigt så kan jag berätta att en ny bok är på gång, en seriebok om hur det kan kännas att vara förälder till barn med diabetes, idiotiska kommentarer man måste brottas med, och "goda råd" som haglar över en, med mera. Här går att läsa mer:
http://barndiabetesbok.blogg.se/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0