Spel

När jag växte upp, spelade vi ofta kort eller andra spel i familjen. Även med vänner spelades det spel, och forfarande på julen. Maken tycker också om olika typer av spel.
Föreställningen om att spela spel med mina barn var en självklarhet. Sedan blev det inte riktigt så. Sonen var en dålig förlorare av rang (och kan fortfarande vara det, men det blir bättre), och dottern vill inte spela alls.
Men det finns ett spel där alla är delaktiga med huvudsakligen gott humör: Hälge Jaktfeber! Min pappa gillar Hälge och fick spelet när det kom ut 2001, och det är alltså i Västervik vi spelar det. Ofta och flera gånger på raken.
Till min glädje hittade jag spelet på Tradera, och Roland fick det i börja-skolan-present häromdagen. Å, vad glad han blev! Elisabet ville inte vara med, "men om jag skulle ha varit med så skulle jag haft röd", men hon hjälpte mig sätta i taggarna och hade full koll på allt. Glädjen sprutade ur öronen på henne, och på Roland också när vi travade runt varv på varv i skog och myrmark.
Nej, det blev inte som jag trodde, men det här är minst lika bra! Man kan delta på flera olika sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0