Lite mer frihet...

En härlig dag hemma hos goda vänner från föräldragruppen. Barnen lekte ute och inne omväxlande. Ett stycke bakom tomten finns en liten lekplats med gungdjur inne i en dunge. Där ville Elisabet hålla till.
Jag gick ut med jämna mellanrum och ropade för att se om hon var där.
Hon svarade ordentligt varje gång.
Dubbel seger. Hon svarade, jag vågade släppa henne.
Hoppet flämtar till. Kanske är dagen inte så hemskt långt borta, då vi kan låta henne leka ute utan någon vuxen.
Jag hoppas innerligt det, för Roland börjar bli så stor att han kan det. Snart sju år, gudbevars! Förra helgen hade han en klasskamrat på besök. De ville gå ut, och mammorna vågade sig på att låta dem göra det om de lovade att hålla sig inom synhåll från balkongen. Då ville Elisabet också gå ut och jag lät henne. Fungerade utmärkt, jag kunde ropa till dem och de lyssnade. Att hon sedan satte i sig hinkvis med halvruttna äpplen och plommon fick vi ta. Hon har plåtmage och tålde det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0