ADHD...

.-Ska jag berätta en hemlis? frågade jag flickorna på kalaset. Jaaa, det ville ju alla!
Jag berättade då att jag också går i skolan, och att jag sitter och filtnålar på lektionerna för att jag har så svårt att bara sitta stilla och lyssna.
En av flickorna (hennes trevliga pappa följer den här bloggen, du kan säkert höra din dotters röst) frågade vänligt:
-Har du ADHD?
Jag lyckades svälja mitt gapskratt och svarade lika vänligt:
-Det skulle man kunna tro, men nej, jag tycker bara att det är så tråkigt!
Alla de här har jag gjort sedan terminsstart, på lektionerna. plus ett som jag sålde på studs till en klasskamrat.
 
Undrar om rastlösheten som kan uppstå i klassrum i bland - i alla åldrar - skulle minska om det var mer okej att handarbeta lite tyst på lektionerna?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0