Kära vänner och okända!

Egentligen var det bara en tidsfråga. Redan när jag skrev inlägget om änglar, ganska tidigt i bloggandet, så förväntade jag mig nästan beska kommentarer. Istället visades jag den hänsynen att de som inte längre tyckte att det här var något att följa, de slutade helt enkelt läsa.
Men nu, efter nästan fyra års skrivande, har jag då fått den första elaka kommentaren, där jag - angående huruvida jag ska fortsätta skriva om Elisabet eller ej - anklagas för att vara precis lika mediakåt som de som medverkar i "Ensam mamma söker".
Ligger det någon sanning i detta?
Nja. Jodå, de som känner mig vet att jag inte räds uppmärksamhet i andra sammanhang, där jag är med enbart för att det är roligt. När det gäller enbart mig själv.
Men just i det här fallet kan jag inte tycka att det stämmer, något som jag trodde mig lyckats förklara i det inlägget. Att jag inte skriver för underhållningssyfte, utan för att jag uppriktigt tror, och vet, att det jag skriver berör ganska många på ett positivt sätt, ger ökad förståelse och insikt i hur det kan vara att leva med ett funktionsnedsatt barn.
Och när jag tänker närmare över vad jag skriver - hur är balansen mellan det jag skriver om Elisabet, och det jag skriver om mig själv? Det är mina tankar och känslor jag lämnar ut. Mitt i natten kan jag sitta och gråta och skriva och därigenom ge er ett förtroende som kräver förtroende tillbaka. Det är inte alla som klarar av att hantera det.
Redan från början funderade jag på huruvida jag borde lösenordsskydda den här bloggen, men resonerade så att om någon som jag inte kände kunde hitta hit och på något sätt få glädje eller tröst av det jag skriver - som jag vet är fallet - så har jag kunnat kosta på mig att våga dela.
 
Ingen människa som mår bra känner ett behov av att attackera eller tala illa om någon annan, säger Kay Pollak och jag är benägen att hålla med. Jag kan avfärda elaka kommentarer med detta. Men det betyder inte att jag tänker göra mig till måltavla för dem. Om jag ska fortsätta kunna skriva och känna mig trygg, så behöver jag uppenbarligen lösenordsskydda mina ord.
 
Vill du ha lösenordet, så skriv en kommentar på detta inlägg (eller kontakta mig på annat sätt, du som vet hur) och skriv din mejladress så skickar jag det. Jag vill också att du berättar varför du vill läsa vidare.
 
(Jag har tagit bort kommentarer som jag har uppfattat som otrevliga. Det är sant att jag bad om era tankar kring huruvida jag ska skriva vidare om Elisabet, men inte om åsikter om min egen person. Det räcker så bra med att skriva "jag tycker inte att du ska.")

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vill jättegärna fortsätta läsa

2014-08-31 @ 10:37:42
Postat av: Cilla

Jag med! Folk är dumma! Kram!

2014-08-31 @ 11:41:53
Postat av: Maj-Lene

Hej Karin,
jag läser gärna bloggen. Strunt i alla elaka stackars människor och stå på dig! Megakram!

2014-08-31 @ 12:34:27
Postat av: mille

Vill väldigt gärna kunna fortsätta att följa er!

2014-08-31 @ 12:43:38
Postat av: mille

Vill väldigt gärna kunna fortsätta att följa er!

2014-08-31 @ 12:43:39
Postat av: Medicago

Men det är klart att jag vill fortsätta följa er, jag vill gärna ha lösenordet.

2014-08-31 @ 15:22:37
Postat av: Sara Albert

Hej Karin,
Jag vill fortsatta lasa. Trakigt att internettrollen hittat hit!

2014-08-31 @ 15:40:28
Postat av: Linda

Jag vill gärna läsa, har en son som precis fått diagnos inom autismspektrum.

2014-08-31 @ 16:55:25
Postat av: /nina

Vill gärna läsa vidare. Har barn med ADD, inte jämförbart, men ett allmänt intresse och du skriver bra och intressant.

2014-08-31 @ 19:12:48
Postat av: R

Vi har en liten pojk hemma som uppvisar( enligt mig) tecken på autism men att få till en utredning verkar vara så svårt på alla plan. Har tack vare din blogg fått större insikt i ämnet. Vill mer än gärna läsa och beklagar dem elaka kommentarerna. Du gör ett fint jobb för oss som sitter i samma sits. Är själv troende, dvs jag betvivlar inte detta med att dina böner besvaras.
Önskar Elisabeth all lycka i världen

2014-08-31 @ 19:49:40
Postat av: Cina

Uppskattar ditt sätt att skriva och berätta om E, men också om dina känslor och strategier. Har en son med högfungerande autism. Hoppas på att få fortsätta läsa hos dig.

2014-08-31 @ 21:23:53
Postat av: Vigdir

Klart jag vill fortsätta följa er på vägen!

2014-08-31 @ 21:52:49
Postat av: Gunilla B

Jag vill gärna följa er i fortsättningen också!

2014-08-31 @ 22:12:03
Postat av: Gunilla B

Jag vill gärna följa er i fortsättningen också!

2014-08-31 @ 22:12:04
Postat av: Ester

jag har lärt mig så mycket genom att följa din blogg och vill väldigt gärna fortsätta med det.

2014-09-01 @ 07:51:04
Postat av: Marie

Har själv en sjuårig dotter med autism och jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Lyckan och även de jobbigare stunderna. Jag vill gärna fortsätta få läsa om dig och din familj.

2014-09-01 @ 09:38:12
Postat av: Camilla

Hej!
Jag vill fortsätta följa din blogg som jag uppskattar. Jag har en son med autism och utvecklingsstörning.

2014-09-01 @ 13:14:31
Postat av: Ann

Vill gärna fortsätta följa er. Har jobbat med barn med autism och tycker att du skriver så bra.

2014-09-01 @ 13:34:51
Postat av: Birgitta

Har läst i flera år och vill gärna fortsätta.

2014-09-01 @ 19:35:42
URL: http://birgittashastsida.com
Postat av: Lisa

Att få läsa din blogg, att få insyn i livet med ett autistiskt barn, har gett och ger mig så mycket som jag hoppas kunna ta med mig i alla kommande möten, i arbetslivet, i privatlivet, ja kort och gott i mitt framtida liv! Tack för att du delar med dig, jag tar tacksamt emot det förtroende du visar/ger oss alla genom att du vågar vara ärlig och öppen. Och jag tror att Elisabet kommer att vara stolt över sin mamma! ;-)

2014-09-01 @ 19:58:40
Postat av: Tanja

Jag har lärt mig massor av det du delar med dig av! Jag har själv ingen nära anhörig som har autism, men jag försöker ändå att lära mig om olika människor och en dag så kanske det är mitt barn som har en "Elisabeth" i sin klass? Tack vare dina ord så har jag fått en bättre förståelse för autism och för hur det kan påverka hela familjen. Så om jag får så läser jag gärna vidare! Lämnar adressen till min egen blogg ifall du vill se vem jag är:)

2014-09-01 @ 20:29:22
URL: http://selmasgata.blogspot.se/
Postat av: Jannica

Jag vill gärna ha lösenordet då jag behöver läsa dina vackra ord om dina vackra barn. Idag fick vi svar på vår Killes utvecklings bedömning. Han har autism. Att läsa din blogg om din vardag hjälper mig att greppa min egen vardag.

2014-09-01 @ 21:19:42
Postat av: Helena

Jag vill kunna fortsätta att läsa
Tack

2014-09-02 @ 10:45:40
Postat av: Sabine

Jag vill gärna fortsätta läsa!

2014-09-02 @ 12:17:25
Postat av: mamma på 70-talet

Jag vill gärna fortsätta läsa din blogg! Du skriver bra och det är roligt och intressant att få följa din dotter. Jag arbetar med utsatta barn och de erfarenheter du har är bra och viktiga för mig att ta del av..

2014-09-02 @ 16:25:30
Postat av: Josefina

Hej! Vill gärna få möjligheten att fortsätta att följa. Arbetar som förskollärare och lär mig mycket genom bloggar som din!

2014-09-02 @ 21:12:49
Postat av: Sabine

Jag tycker att du ska fortsätta skriva blogg. Jag vill gärna fortsätta läsa

2014-09-03 @ 13:23:07
Postat av: K

Värdefullt att få följa en familj i liknande situation.

2014-09-05 @ 14:37:03
Postat av: Hanna

Hej, jag vill gärna fortsätta läsa. Jag har en son snart är 7 år o precis börjat 1:an han har a-typisk autism, ADHD o epilepsi o det är värt så mkt att läsa om ert liv o om Elisabeth. Igenkänning o det hjälper mig att reflektera kring vårt liv. Jag hittade hit för ca 1,5 år sedan när han var nydiagnostiserad o vi kände oss så ensamma, rädda o osäkra. Nu är det bättre på många sätt o det du gör är viktigt o stort för mig o säkert många andra!

2014-09-05 @ 21:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0