Ny taktik

Idag valde Elisabet att göra matteläxan (så skrivläxan blir imorgon). Hon skulle skriva siffran 4 och 5 i rätt många rutor. De första två siffrorna var helt ifyllda, den tredje var väldigt svagt ifylld. Då tog hon pennan och fyllde i den.
-Oj! Jag kan inte skriva själv! kom hon på och trevade efter min hand.
-Du kan om du får fylla i dem! hävdade jag, och skrev sedan svagt, svagt i alla fyror och femmor som hon skulle skriva. Och då minsann! Då fyllde hon i dem så fint, utan min hjälp. Likaså hennes namn, överst på pappret.
Detta skall hädanefter bliva vår musik. Ett tag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Charlotta Stenberg

Oj vilken fin blogg! Jag snubblade förbi här när jag googlade efter en ros som heter Cariad. Nu har jag googlat på betydelsen av ordet också. Vad glad man blir över föräldrar som låter barnen vara Människor. I min 6-årings klass finns en flicka under utredning. Det blir så påtagligt för oss att vi alla är olika, en del lite mindre, andra lite mer. Och i detta samhälle där likriktningen är så hyllad blir det befriande att barnen redan från början får lära sig att acceptera och accepteras för just den man är. Tack för härlig läsning, hit kommer jag tillbaka!

2013-11-20 @ 19:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0