Godsaker

Pappa hämtade barnen idag och handlade med dem medan jag vilade i soffan efter ett långt arbetspass. Roland stövlade in i full mundering och förkunnade som hälsnigsfras:
-Vi har köpt godsaker!
-Till mig? frågade den förhoppningsfulla mamman.
-Nää. En till mig och en till Elisabet.
-Att - jag är snäll! förklarade storasyster.
-Men jag är också snäll, påpekade jag.
-Jag kan dela med mig! erbjöd dottern generöst.
 
I helgen var det Roland som var generös. De hade köpt chokladnallar i guldfolie på efterjulrea, fem stycken. Jag skojade:
-En till Roland och en till Elisabet och tre till mamma då?
Roland såg lite fundersam ut, men lade vänligt tre nallar i mina kupade händer.
Jag var inte sugen på choklad just då (märk väl!), och efter en stund kom Roland tillbaka.
-Får jag smaka en av dina nallar?
-Ja, om du ger Elisabet en också.
-Men då blir det bara en kvar till dig. Blir du ledsen då?
-Nej älskling, jag blir inte ledsen!
 
Det hela slutade med att de fick dela på den femte nallen också.
Tussarna mina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0