Motarbetade strategier...

För att minska tvättberget började vi skippa täcke till Elisabet och låta henne bara ha påslakan, och lade kiss-skyddet över underlakanet. Funkade ett tag, tills hon istället klättrade över i vår säng någonstans mellan att vi trodde att hon hade somnat och vi själva lade oss. För säkerhets skull lade jag ett skydd även i min säng, då hon ofta kryper dit på morgnarna, men på kvällarna lyckas hon med konststycket att kissa ner mitt lakan, påslakan, täcke, pappas lakan och påslakan samt hans madrass och Rolands pyjamas. När vi tröttnat på detta och försöker hålla koll på vart hon lägger sig, så gick hon istället igår in i kammaren och kissade där, i fullt vaket tillstånd, ner allting. Djupt ner i den nya madrassen.
 
Idag vet jag inte ens hur många kisspåsar jag bar hem från skola och dagis.
 
Men!
Idag kom första refuseringsbrevet gällande boken, från ICA förlag, och det är märkligt hur glad jag blev över det. Två förlag väntar jag visserligen på svar ifrån, men det var ICA jag trodde mest på eftersom de har köpt upp Energica förlag med titlar som "Klara svar från andevärlden" och "Själars samband". Men de tyckte att "Välkommen till Mysteria" var för smal. Kanske är den det, och då är det klart att det är svårt att tjäna pengar på den. Men det var ju aldrig mitt syfte, Jag vill bara erbjuda den här läsningen, helst utan att behöva betala en massa pengar för det men utan ambition om att bli rik. Alltså har jag nu på allvar börjat planera för att ge ut den själv, och det känns jätteroligt! Jag behöver en liten kreativ kick nu, för att glömma kisstvättberget en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0