Förklaring

Igår var en riktigt jobbig dag för min del rörande skolan. Ögonen var fortfarande röda när jag och maken tillsammans hämtade Elisabet i skolan.
Där började jag nästan gråta igen, av ren lättnad och tacksamhet.
Allt hade gått så bra. Inga kisskläder, Elisabet hade deltagit i dagens aktiviteter, interagerat med andra barn, klättrat i klätterställnigen och ropat "Kom!" åt sina kamrater. Berättade självmant för mig att dagens bokstav var K, K som i katt, att hon hade målat katterna bruna på arbetsarket, att det var en mamma katt och en kattunge.
Jag fick också förklaringen till vad som hände förra veckan, när hon hade slagit ett barn. För det första var det inte flickan som bjudit henne på kalas, utan en med liknande namn, och för det andra hade Elisabet helt rätt i att hon slog för att flickan skrek. Linda berättade:
-Vi var ute i skogen och skulle sätta oss till samling, det var lite rörigt och mitt i allt det där såg Lina sin storebror och ropade på honom. Då råkade hon ropa rakt i Elisabets öra, och Elisabet slog då till henne på huvudet men bad genast om förlåtelse.
Lina stod bredvid när vi berättade om detta, och bekräftade att så var det, och att allt bara hade varit en olyckshändelse och att ingen var arg.
Vilken lättnad! Det sista jag vill är att Elisabet skall börja slå sina klasskamrater så att de inte vill leka med henne av den anledningen.
 
På fredag skall hon hem till Christina för att vara där ett helt dygn. Kan ni redan nu börja hjälpa mig sända önskningar om att det kommer att gå bra? Jag tror ju det, men jag tror också på att tankens kraft kan förstärka!

Kommentarer
Postat av: Åsa

det kommer att gå jätte bra för Elisabeth på fredag, änglarna är med henne <3
kram Åsa

2012-10-02 @ 18:13:06
URL: http://livetsvackrating.blogg.se
Postat av: Christina

Det kommer såklart att gå hur bra som helst, men visst ska jag tänka på henne jättemycket!

2012-10-02 @ 19:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0