Bokrelease

Kvart i två kom jag till Drottninggatans Bokhandel i Uppsala med en kasse full av godsaker (min snälla mamma bakade moccarutor sist jag var i Västervik som jag tog med och lade i frysen, just för detta tillfälle) och en kartong full av böcker. En herre stod och talade med en av ägarna och sade något om att han alltid brukade köpa med sig något, men att han idag inte hade tänkt handla utan var där i ett annat ärende.
-Jag tycker att du skall köpa med dig en bok, signerad av författaren själv, sade jag då medan jag ställde ifrån mig grejerna, fortfarande i ytterkläderna.
-Jaha, vad är det för bok då?
Jag berättade, och han sade:
-Jaha, då köper jag en sådan då!
Det visade sig att han arbetade inom området, så det var ju väldigt lyckat!
 
Att ha sålt en bok redan innan jag öppnat kartongen var en trevlig start på en trevlig timme. En kort stund i början satt jag och skrev brev medan det var lugnt, för att inte se så ensam och övergiven ut bland mina böcker, men snart kom en väninnas väninna som fått tips om detta och började prata, satte sig bredvid och bläddrade och småskrattade. Sedan kom ytterligare några vänner som såg till att jag inte satt där och såg patetisk ut. Åtta böcker fick jag sålt på en timme, varav hälften till folk jag inte kände, och det tycker jag är ett mycket bra resultat! Jag lämnade fem böcker där på kommission, så får vi se hur det går med dem!
 
Hade också bjudit in till lite releaseparty här hemma, som det verkade bli noll gäster till, men det dök allt upp några som förgyllde min kväll, och köpte med sig böcker!
 
Hur märkligt det än kan låta, så har jag inte läst boken själv. Det vill säga, jag har inte läst den utan att ha redigeringsglasögon på, som en färdig bok som inte skall vidgöras. Men det är en fantastisk känsla att höra folk berätta hur de inte kunnat lägga ifrån sig boken, och en ännu märkligare känsla att faktiskt se folk börja bläddra i den och helt absorberas! Det har hänt några gånger. Jag blir nyfiken på min egen bok - vad är det jag har skrivit egentligen? Jag skall nog ta och läsa den snart!

Kommentarer
Postat av: Åsa

grattis till din bok och jag ska absolut beställa den :-)
kram Åsa

2012-11-18 @ 19:52:03
URL: http://livetsvackrating.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0