Tretton små möss

Barnen och jag har varit i Västervik en vecka, hos mormor och morfar. Igår följde kusinen Olle med till Grönt Veckoslut på Valstadskolan, ett naturbruksgymnasium som har öppet hus en helg vartannat år. Barnen fick klappa en mängd olika djur, och var överförtjusta!

Idag kom vi hem till Uppsala, där pappa mötte vid stationen. Jag känner mig lite hängig, så han tog med dem till McDonald's medan jag åkte hem. Där berättade Elisabet helt självmant:

-Det fanns tolv musbarn, och en musmamma. Då blev det tretton. Jag matade den vita musen med ett halmstrå. Då bet den mig i fingret. Den blev arg på mitt finger.

För mormor berättade hon att hon hade matat ett lamm med kex.
-Hade du med dig kex? undrade mormor.
-Nej. De växte på ett kexträd!
Hon hade matat lammet med små björklöv, som hon låtsades var kex.

Självmant. Det är nyckelordet i den här magiska berättelsen!





















































Kommentarer
Postat av: Christina

Yay!!

2012-05-31 @ 06:47:30
Postat av: Emma

Oj jag blev nostalgisk nu.. Är uppväxt i Gamleby ;)
Är du från Västervik eller har dina föräldrar flyttat dit?
Du kanske skriver det längre fram i bloggen men jag läser ju som sagt från början :D

2014-04-10 @ 22:39:16
URL: http://mrsludwil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0