Predikativ

"Snälla Elisabet, kan du sitta vid mina fötter istället för att klättra på mig när jag skriver brev?"
"Jag är ingen fotsittare!"
-
"Ska ni välja en sommarhatt åt dig när du åker ner på stan med pappa?"
"Jag är ingen hattväljare! Jag är en sväljare!"
-

Sedan ett par veckor tillbaka har jag på allvar tagit itu med projektet att göra en bok av den här bloggen, med lite bakgrundshistoria om tiden då hon var liten inbakat, samt en kort berättelse om mig själv också. Det är något jag ibland har saknat när jag läst föräldrabeskrivningar. Så mycket fokus ligger på barnet och dess utveckling,l och jag tänker: "Men du då? Vem är du som skriver?"

Därför ligger bloggandet lite lågt nu. När jag kopierade alla inlägg som jag tyckte kunde vara värda att redigeras, så kom jag upp i omkring 175 sidor, varav jag hunnit titta på drygt hälften. En hel del jobb framför mig alltså, som jag tänkte försöka hinna med innan sommaren (som visst officiellt började i fredags, tro det!).

Funderade först på att stryka det mesta om vår kamp kring toaletten. Samtidigt är det nästan det enda som har varit riktigt jobbigt, så det vore kanske missvisande att inte ha med det.

Dags att sätta igång.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hon rimmar också, kanske en poet in the making?



Kan knappt vänta på boken!

2012-06-04 @ 17:50:50
Postat av: Gunilla

Saknar att följa er i ert dagliga liv... Din blogg berikar mig mycket!

Lycka till med boken! Och jag hoppas att du kommer tillbaka när du landat i detta...

2012-06-04 @ 21:16:27
Postat av: Elisabets mamma

Gunilla, jag försvinner inte helt! Och du har ju en bok att se fram emot! Men det känns bra att vara saknad.

2012-06-05 @ 12:06:58
URL: http://ceridwengray.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0