Fordon

Roland plockade fram sin tågbana ikväll och hade så roligt. Jag lekte också, mitt lok jagade hans, ropade "nu tar jag dig!" medan Rolands svarade "nej, nej!" och åkte så fort så fort.
 
Elisabet satt bredvid, deltog i leken med en röd plastkatt från ett tom&jerrykexpaket. Kommenterade sakligt:
 
-Fordon kan inte prata!
 
-
 
Elisabet frågar:
-Vet du vad man kan ge någon när man älskar någon? 
-En kram, kanske?
-En ring!
Det blir alltfler funderingar och iakttagelser från den här flickan! Men lillebrors kommentarer värmer också:
-Jag har två kuddar, precis som pappa! Vet du varför? För att jag älskar pappa så mycket!
 
Och när jag låg och blundade i soffan igår. Tassande steg, en viskande kommentar:
-Vad söt hon är!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0