Annorlunda toalettproblem

Länge sedan jag skrev om exkrement. Det betyder bara att det är ungefär som vanligt, med den skillnaden att Elisabet själv går på toaletten (oavsett behov) när hon inte har några underbyxor på sig. Ett intressant framsteg. Tyvärr blir hon kall om rumpan om hon får gå så länge, men det blir ganska mycket vädring just nu. Jag vill att signalerna från kroppen skall tränga igenom även när hon har byxor på sig, och då är det kanske bra att träna henne på att känna dem och göra något åt det på ett sätt som har med toaletten att göra.

Igår hade vi julstädning hemma. Badrummet var klart, jag höll på i köket när Elisabet sade sitt karakteristiska:
-Vad vill jag?
-Gå och kissa, svarade jag och fortsatte skura diskbänken. Hon klarar sig själv på toaletten, ibland måste vi påminna henne om att tvätta händerna men annars går det bra.

Nu var hon bara inne och vände i badrummet, och kom sedan och sade:
-Snälla mamma, kan du komma?

En så vacker bön har jag aldrig hört förut så jag följde förstås med. Då såg jag att toasitsen inte var på plats. Den hade jag skurat i badkaret, där den låg på tork. Klart att hon inte ville sätta sig på den kalla porslinskanten!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tro det eller ej men det finns i alla fall en person som avundas er bajssituation. Hos oss är det tvärtom, vill absolut inte bajsa och håller sig så han blir förstoppad, får ont och till och med svimmar emellanåt av smärtan. Men bajsa ska han inte, klämmer åt skinkorna så inte ens ett frimärke får plats. Giv oss styrka.

2011-11-28 @ 12:05:16
Postat av: Elisabets mamma

Jo, Caroline, jag tror dig och vet att det kan vara ett jättestort problem, långt värre än vårt. Det är faktiskt ett mantra jag har när jag skurar underbyxor: Hon är i alla fall inte förstoppad!

2011-11-28 @ 20:19:27
URL: http://cariad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0