Bra söndag!

Underbar dag!

Flera lyckade toalettbesök, bara ett olyckat men då sade hon till genast.

Bingopromenad i skogen med fika i en glänta som rymde både harsyra till Elisabet och ett spännande berg att klättra på för Roland. Vi lekte rollekar. Hon var Lisa som bajsade på toaletten, jag var Lisas mamma.
Lek på en spännande gård som har ett tåg att klättra på och i. En annan flicka var där, och Elisabet pratade med henne på eget bevåg.

Härlig grillkväll hos goda vänner, då barnen lekte på egen hand. Runt åttatiden kom Elisabet in i köket där de vuxna satt och förkunnade:
-Jag vill gå hem.

Den enkla meningen, så avancerad för en liten flicka som för inte så länge sedan inte alls kunde uttrycka vad hon ville. Bara som belöning hade jag lust att släppa allt och rusa hem med henne, men ville gärna avsluta samtalet så jag sade:
-Om en liten stund.
Med det lät hon sig nöja, och återvände till leken. När hon , en liten stund, senare kom och upprepade sin önskan så hade vi redan packat ihop oss.

Hon är verkligen med oss nu, i vår värld, största delen av sin tid. Hon vill vara här. Jag känner mig dubbelt utvald. Först valdes jag ut - av slumpen eller en djupare mening, spelar ingen roll - att bli förälder till den här underbara, märkliga varelsen. Sedan valde hon själv oss framför sin alternativa värld. Det känns som att ha blivit godkänd på livets viktigaste test!


Kommentarer
Postat av: Christina

Härligt att komma hem trött en måndagkväll, och läsa det här. :)

2011-05-23 @ 20:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0