Element

Av någon anledning har Elisabet varit intresserad av element den senaste tiden. Så fort hon ser ett, så frågar hon "Vad är det?" Vi svarar "Element", men hon säger då att "Nej, det är varmt!" Jo, men element har den funktionen, förklarar vi.

Idag var vi inne i en cykelaffär, där elementet var grått!
-Vad är det grå? undrade hon.
-Det är ett element.
Hon såg på mig med stora ögon och frågade:
-Kan de vara grå?

Och jag sade, helt förundrad över att min dotter ställde en fråga om något vi tillsammans har sett, förundrad över att hon var så närvarande i situationen, att jo, element kan vara grå.

Kommentarer
Postat av: Alfa

Det är det där med generalisering som kan vara knepigt.

Härligt att hon är så vetgirig!

2011-03-04 @ 08:35:03
Postat av: Christina

Jag ser fram emot den dag när hon tilltalar mig. På något sätt verkar det vara helt inom rimlighetens gräns att hon gör det någon gång inom en överblickbar framtid...

2011-03-05 @ 18:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0