Annars en bra dag!

Nu när jag har avreagerat mig gällande kiss, så vill jag berätta att det har varit en mycket fin dag i övrigt. Jag hämtade Elisabet vid halv ett, och vi tog oss till badhuset i solsken. Vid bussbytet fick vi vänta lite. Jag berättade att vi kunde ta både buss nummer ett och tretton, att ettan skulle gå om sex minuter och tretton om två. Därför skulle tretton komma först, så det var den vi skulle ta.
När tvåans buss stannade, så sade jag:
-Det här är buss nummer två. Vilken buss skulle vi ta?
-Tretton!

Ja!

Det allra finaste med hela dagen var att Elisabet för första gången någonsin tog min hand och ville hålla i den när vi gick. Det har hon inte alls velat tidigare, hon har skakat sig loss om jag försökt ta tag i henne där trafiken är tät. Förra veckan hände det också berättade min man, som badade med henne då. Mycket praktiskt och väldigt trevligt!

I omklädningsrummet klädde hon av sig allt själv, utom halsduken som sitter fast med en knapp i nacken. Alla kläder lade hon själv i skåpet. Badade inte nu heller, men det var jag nästan glad över eftersom jag hade glömt min baddräkt och satt i badrocken vid bassängen. Efter duschen klädde hon på sig nästan allt själv, och frågade vänligt: "Kan jag få din glass?" när hon glufsat i sig sin. Med fallande tonhöjd visserligen, men ändå en fråga.

Just nu skuttar båda barnen omkring spritt näck, de tar en paus i badandet för att leka sin favoritlek.
"Vem är det här som skall bada?" frågar de båda förtjust och springer och hämtar leksaker som de plumsar i karet. När jag städade igår hade jag behövt en skyffel för att tömma badkaret på leksaker, men de har så roligt så de får hållas.

Nu har kvällens andra maskin stannat, så jag skall stoppa i överkastet och ett lakan för en tredje omgång. Håll tummarna för att det blir kvällens sista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0