Kroppsspråk

Den senaste veckan har jag lärt Elisabet lite om kroppsspråk. Att det betyder ja när man nickar, nej när man skakar på huvudet och jag vet inte när man rycker på axlarna. Det har hon anammat totalt! Ofta svarar hon med att nicka eller skaka på huvudet när vi frågar om något. När vi bekräftat att vi förstått hennes svar, frågar hon:
-Vad gjorde jag?
Vi svarar:
-Du nickade, det betyder ja.

Det känns som en ganska stor sak att ta till sig. Att en gest kan vara ett helt godtagbart svar. 

Kommentarer
Postat av: Jessica Jansson

Jag gläds med er när jag läser om Elisabets framgångar i kommunikation. Härligt!

2011-06-02 @ 16:30:23
URL: http://smultron75.blogspot.com
Postat av: Christina

Ännu roligare eftersom hon måste tycka att det här är precis lika bra som ni tycker. Jättepraktiskt ju!

2011-06-02 @ 22:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0