Nyårsafton

Vi hade sol igår, så hela familjen gick ut till pulkabacken. Roland ville åka, men Elisabet nöjde sig med att klättra upp och ner för backen några gånger, sedan gick hon omkring uppe på krönet och lekte och tittade på de andra barnen. Efter en timme tröttnade Roland, så han och pappa gick för att möta farmor vid bussen och festproviantera.

Elisabet och jag var kvar. Uppe på krönet fanns en del ytor med orörd snö, så jag visade henne hur man gör en snöängel. Jag låg en kort stund alldeles stilla i snön och tackade alla änglar för allt de har gjort, och gör, för oss, och bad om vidare beskydd. När jag klev ur figuren, så ställde sig Elisabet mitt i den. Det kändes så rätt! Sedan gjorde hon själv änglar, åtminstone nederdelen av dem.

Hemma i soffan busade hon ordentligt med farmor, lekte med Roland, åt frukt och tortillachips och var fullkomligt nöjd. Runt niotiden gick hon in i sovrummet.
"Är du trött?" frågade jag. "Vill du ligga i sängen?"
Och för första gången någonsin fick jag svaret:
"Ja. Jag vill sova."

Därefter fick hon nattlinne, och klättrade upp i sin egen säng där hon låg och pratade för sig själv en timme innan hon somnade.

Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Christina

Ett litet vardagsmirakel igen. Jag måste också ut och göra änglar!

2011-01-03 @ 14:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0