Imitation

Ett av huvudmålen med habiliteringen är att väcka Elisabets lust att imitera. Det är viktigt i lek och kommunikation.

Innan vi ens hunnit börja med den motivationsträningen, så har hon själv börjat. Häromdagen stod några barn i en grupp på förskolan med varsin stor spade, då tog hon en och ställde sig intill dem. Deltog inte riktigt men fanns där. En annan dag satt en flicka och öste snö i en hink med en spade. Anna noterade att Elisabet blev intresserad, och hämtade en hink åt henne också varpå hon gjorde likadant. Igår lekte syskonen i badkaret, och jag hörde Rolands ord ur Elisabets mun när hon lekte med en plastdinosaurie: "Nu äter jag upp dig!" Och imorse ritade hon en "mask på en kudde" på sin rittavla, precis som Roland gjorde igår.

Den här flickan vill vara en del av "vår" värld. Och hon är definitivt på god väg!

Kommentarer
Postat av: Åsa

jag blir så glad och får såmycket energi när jag läser din underbara blogg om livets fantastiska händelser.

kramar Åsa

2011-01-28 @ 21:25:48
URL: http://livetsvackrating.blogg.se/
Postat av: Karin N

Wow! Vad häftigt med alla de framsteg du beskriver.

2011-01-29 @ 12:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0