Extrakostnader

Imorgon börjar vi på bassängträning med Elisabet. Helt torr är hon ju inte, så vanlig baddräkt känns fräckt att använda. Efter en rundfrågning kan vi konstatera att det inte finns några badblöjor i hennes storlek, inte några babybadbyxor i storlek väldigt många XL (XXL var den största, räcker upp till 15kg...). En hjälpmedelsbutik har faktiskt specialbyxor, för cirka 600kr. Då måste vi ha hennes exakta midje- och lårmått, vilket vi inte har, och troligen inte hinner fixa innan morgondagen. Dumt av oss att vara ute i sista minuten, men det här var den extra bollen i luften som föll platt.

Maken köpte ändå de största badblöjorna han kunde hitta, och en baddräkt. Vi får prova det i nödfall.

Handläggaren har tagit emot vår ansökan, och väntar på läkarintyget. Det gör vi också. Både det, och det intyg som vi bad om långt före jul som behövs för att vi skall fortsätta få gratis blöjor. Utan intyg, får vi ingetdera. Jag väljer dock att tänka att vi så småningom kommer att få det här bidraget (det är upp till tre månaders handläggning). Annars skulle det göra ont i magen att köpa ett par badbyxor för sexhundra kronor.

Kommentarer
Postat av: Christina

På babysim krävde de inte badblöja när Naoise var liten, men jag antar att bäbisar kissar betydligt mindre mängd än större barn... hoppas det ordnar sig!

2011-01-24 @ 19:52:01
Postat av: Elisabets mamma

Där vi babysimmade var det inte ens tillåtet med blöjbadbyxor - man var tvungen att ha specialbyxor. Det var en ganska stor bassäng, och bäbisar kissar ju inte bara... En smetig olycka, så måste bassängen ha stängt i flera dagar.

Vi provade med mediumbadblöjorna som maken köpte, och de verkade kunna sitta på bra så vi provar med dem.

2011-01-24 @ 21:17:12
Postat av: Elisabets mamma

Där vi babysimmade var det inte ens tillåtet med blöjbadbyxor - man var tvungen att ha specialbyxor. Det var en ganska stor bassäng, och bäbisar kissar ju inte bara... En smetig olycka, så måste bassängen ha stängt i flera dagar.

Vi provade med mediumbadblöjorna som maken köpte, och de verkade kunna sitta på bra så vi provar med dem.

2011-01-24 @ 21:18:09
Postat av: Ingeli

När det gäller intyg från läkare kan jag bara tipsa om vad jag själv lärt mig: ring och tjata. Det lärde jag mig när jag ville ha intyg om att jag går illa när det är kallt ute. Jag fick intyget i maj, så där en fem månader efter jag egentligen behövt det... kram

2011-01-25 @ 06:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0