Kylskåpsvisdom

Text på en kylskåpsmagnet:

Lycklig är den som inte sörjer det hon saknar, utan gläds åt det hon har!

Kanske är det så enkelt?

Det finns mycket i mitt liv som jag är glad åt. Den här lilla bloggdatorn är trevlig. Min vävstol. Mina flöjter skänker mig både glädje och frid.

Det finns en del som vore trevligt att ha. Ett boende med trädgård är drömmen - men jag blåvägrar att kliva in i ett skuldekorrhjul. Kan jag inte betala för något kontant, så får det vara. Då får det hellre förbli en dröm.

Men när jag ligger på sängen med famnen full av busiga barn, då vet jag:

Jag har allt.
Precis allt.

När min man lägger sig bredvid och kastar upp ungarna i luften så att de kiknar av skratt, då vet jag att jag tillochmed har överflöd av allt.

Och jag är fullkomligt lycklig!

Kommentarer
Postat av: Christina

Underbart, och så sant! Jag undrar ibland varför man behöver påminna sig (eller bli påmind) om det här så ofta. Det är så lätt att glömma. Men det blir lättare och lättare att påminna sig också, det är bra...

2011-02-27 @ 15:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0