Luciatåg på vift

Min syster har många tomtar och julfigurer. Många. Inte tusentals, men räknar hon blir det nog något hundratal. Ett paradis för en liten figurälskande flicka, alltså!

Häromdagen hälsade vi på hos moster, och höll inte stenkoll på henne då vi vet att Elisabet brukar få lov att plocka omkring med figurerna. Hon förstör dem inte, bara omplacerar dem där hon tycker att de skall vara.

Idag fick jag SMS från systern. Hade jag möjligtvis plockat undan det lilla luciatåget av trolldeg? Alla fyra figurer var borta. Nej, det hade jag inte. Verkade mystiskt.

En stund senare fick jag nytt meddelande. Hela gänget låg så tryggt i syskrinet, bland alla vassa nålar.

Goder afton!

Kommentarer
Postat av: Moster

E var inte allmänt plockig, utan hjälpsam denna gång. Hos mormor hade nämligen barnen hjälpt till med att ställa undan Luciaföljet när tomtarna togs fram till köksfönstret. Jag hade ju både tomtar och Lucia framme!

2011-12-29 @ 11:13:06
Postat av: elisabets mamma

Ja, det är klart! Det finns alltid en förklaring, även om man inte ser det först.

2011-12-29 @ 11:32:59
URL: http://ceridwengray.blogg.se/
Postat av: Trollets mamma

Mitt Troll gömde ett år en del tomtar hemma hos sin tomteälskande mormor. De hittades först nästa jul, i den gamla vattenreservoaren i koppar, där det fanns ett alldeles utmärkt lock att lyfta och ett bra hål att peta ner saker i.

2011-12-29 @ 13:46:58
Postat av: Elisabets mamma

Vår subwoofer fick agera tomtehus ett år, högtalarhålet var väldigt spännande att stoppa tomtar i, men desto svårare att få ut!

2011-12-29 @ 14:47:13
URL: http://cariad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0