Nyckel

På bajsfronten har det fortsatt vara dystert. Två geggpåsar bar jag hem från dagis idag. Det här med att nu när Elisabet går på nya avdelningen, då skall man bajsa på toaletten, har inte gjort något intryck alls på dottern.

Sonen sköter sig emellertid mycket bra. Han har nattblöja fortfarande, det behövs, men annars säger han till och är så duktig. Och får en karamell när han bajsar på toaletten. Hos mormor och morfar delades det ut sockerfria läkeroltabletter, det är ju att föredra men sådana har vi glömt att köpa så han fick en rund sockerkula ur en tablettask idag. Jag såg till att Elisabet såg när Roland fick den, och förklarade varför han fick den.

Elisabets ögon blev alldeles runda och fokuserade.
-Vill jag också bajsa? sade hon och sprang in till toaletten.
Hon försökte verkligen, men det kom inget. Inte undra på, med tanke på vad hon presterat på dagis. Jag hade gärna gett henne en karamell bara för den goda viljan, men det kan bli snett så det blev inget.

Men kanske är det här nyckeln. Det var ju karamellerna som lockade henne till rätt toalettbeteende i våras, innan allt så att säga sket sig. För första gången sedan i somras känner jag mig lite hoppfull!

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag kan tänka mig att det på något sätt går in bättre när hon ser att Roland får en karamell.



Fortsätter hålla tummarna!!

2011-08-16 @ 19:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0