Kulbanken

Förra veckan visade Anna lite vad hon och Elisabet jobbar med på förskolan. Bland annat hade de ett enkelt spel med kaniner som var färgkodade, då det gällde att samla tre kaniner med samma färg.

Jag funderade på vad vi hade för spel som skulle kunna fungera, och kom då att tänka på kulbanken. En trälåda med fem gropar och ett hål, och sex olika färger. Man slår med tärningen, och lägger en kula i fördjupningen eller hålet med matchande färg. Ligger det redan en kula där, måste man ta den, och målet är att bli av med alla sina kulor.

Efter en del letande hittade vi till slut spelet i min systers förråd. Och det fungerade! Inte riktigt helt efter reglerna, men tillräckligt för att jag skulle vara nöjd. Roland ville också vara med, men tyckte det var roligast att stoppa alla kulorna i hålet.

Nu är vi hos barnens mormor och morfar för att fira jul. Elisabet är mormors flicka. När jag vill hjälpa henne med toaletten eller kläder så säger hon: "Det var inte din flicka! Inte mamma!" Men vet ni, det kan jag leva med!

God jul!!!


Kommentarer
Postat av: Helena i Uppsala

ha ha, vilken bra kommentar; -Det var inte din flicka. God Jul till dig!

2010-12-21 @ 19:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0