Bönens makt?

Somliga påstår att det inte finns några belägg alls för att distanshealing och bönens makt skulle ha någon påverkan. Det stämmer faktiskt inte, det har gjorts en hel del undersökningar på detta. Bland annat provade man att vattna två risfält med saltvatten. Ena fältet överöstes med böner och positiva tankar, det andra fick förstöras ifred. Bönefältet höll sig vid liv betydligt längre. Så nog finns det experiment, men de kanske inte är publicerade i de "rätta" tidskrifterna.

En god vän ber för Elisabet, och för oss också men hon koncentrerar sig på att uppmuntra Elisabets vilja och förmåga till kommunikation. Den senaste tiden har det hänt mycket. Dels det här spontana "godnatt", dels har hon de senaste dagarna sagt "hej mamma" när hon kommer för att gosa. Det här är stora saker för oss. Och i måndags, när vi hämtade barnen från förskolan, utspelades följande dialog:

Mamma (som tänker att om ungen rör lite mer på sig, så kanske hon blir tröttare och inte skuttar runt fullt så mycket i sängen vid sovdags): Idag skall du inte åka i vagnen hem. Du skall gå.
Elisabet: Jag skall inte gå! Jag skall sitta i vagnen!!!
M (är överväldigad över att få fullständiga, grammatiskt helt korrekta meningar inklusive rätt pronomen): Vill du inte gå?
(Fortsätter klädpåtagningen en stund)
E: Jag vill sitta i vagnen.
M: Då får du det.

Så, min vän, fortsätt gärna att be för oss!

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag blir så glad varenda gång du skriver om hennes framsteg, och det här var verkligen jätteroligt att höra! Vilken fin, duktig tjej hon är! Och hon blir säkert gladare själv också när du blir glad över en sån här grej, så det är en 'win-win situation'... :D

2010-12-18 @ 10:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0