Tangle Teezer

 
Som jag kanske har nämnt så får jag inte borsta Elisabets hår. Illtjut och händer som försöker skydda så att det bir ännu rufsigare. Oftast tar jag inte kampen, det händer att jag försöker borsta litegrand när hon ska till stödfamiljen, men det kan gå månader mellan borstningarna. Balsam och balsamspray, jovisst, men faktum kvarstår, att hon inte vill ha borstar i sitt hår. Det är inga större bekymmer med det egentligen, men i höstas tog vi in hängfåtöljen från balkongen och den älskar Elisabet att sitta och gunga i - med bakhuvudet gnuggande mot tyget, så att det blir små skatbon.
Ett inslag från Dragon's Den har legat i bakhuvudet, med någon borste som reder ut trassligt hår mycket bättre än en vanlig borste. Det är den dealen som drakarna ångrar mest att de inte hoppade på, för den har blivit otroligt populär. Min syster påminde mig om den i påskas, då vi pratade om olika redskap att reda ut trassel med, och jag beställde en på prov.
Jag provade på mig själv, och det kändes riktigt bra. Och på Elisabet var det rena magin! Hennes otroligt vackra hår kom nu äntligen till sin rätt, och blev silkeslent! Jag är helfrälst och ska köpa ett litet lager att ha både i Västervik, hos extrafamiljen och så ytterligare någon här hemma om jag skulle slarva bort fåret Shaun.
Sådana här slingor betalar folk tusenlappar för att få!
Att lilltösen prompt ville klippa sin lugg själv strax efter, när jag tyckte att vi skulle ansa den lite, förtog helhetsintrycket av välvård lite, måste jag säga... Men... Hon har vackra ögon också, och nu ser man dem jättebra. Och pannan.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: /nina

Min son hade långt hår ett tag och det enda som funkade var att klippa upp delar av håret. Skönt att detta funkade!

2015-04-17 @ 09:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0