Drickyoghurt

Den senaste tiden har ungarna varit förtjusta i en sorts drickyoghurt, naturligtvis med roliga figurer på. Idag såg jag ett helt gäng sådana med kort datum som såldes för fem kronor paketet, fyra små flaskor i varje paket. Först var jag måttfull och plockade på mig ett par stycken, men när en leende butikspersonal sa att "vad bra, köp fler så får vi mer plats i kylen!" så tog jag allihop, även ett gäng "vuxendrickyoghurt" som jag tänkte försöka göra glass av. Det blev en hel pappkasse full.
Elisabet var väldigt bekymrad över det där. Varför hade jag köpt så många? Varför hade jag köpt alla? Fanns det inga kvar i affären? Skulle det inte komma mer? Tänk om någon blev ledsen för att jag hade köpt alla?
Detta utspritt med enstaka meningar under stunden i lekparken, där vi stannade efter skolan och barnen fick festa på två flaskor var.
 
En timme efter läggdags tassade hon upp och ut till mig.
-Du fick inte göra något, förmanade hon.
-Vad?
-Köpa alla!
Så fick jag en kram av henne innan hon la sig igen, men fem minuter senare kom hon upp igen med små sömniga ögon:
-Förlåt att jag inte tyckte om er förut. Nu tycker jag om er.
 
Lilla älskade flckan. En timme i ditt huvud. Det skulle vara värt bra mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0