Rithäften

Elisabets resurs Linda började för en tid sedan att rita och berätta i en liten skrivbok, för att locka Elisabet till kommunikation. Nyckelordet är som alltid katter. Så småningom har Elisabet tagit över allt mer av både tecknandet och berättandet, tillochmed skrivandet! Nu vill hon vara ifred när hon ritar, sedan ropar hon på Linda på sitt karakteristiska sätt - varför kommer du inte! - och berättar. Kärnan är en kattfamilj, mamma och pappa och tre kattungar. De går i skolan. De åker till sjukhuset. De gör allt möjligt. Genom dem bearbetar Elisabet allt omkring sig.
 
Jag skulle vilja vara en fluga på väggen en dag i skolan. Att hälsa på fungerar inte, Elisabet är annorlunda när jag är med. För mig berättar hon väldigt sällan saker. Sluta fråga! Jag vill inte prata om det! följt av ett gällt skrik. Men nu har vi fått hem en fulltecknad bok. Kanske kan jag få henne att berätta lite för mig ur den. För nog blir man nyfiken!
 
Det här är katterna som poppar popcorn:
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

;-)

2014-03-20 @ 20:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0