Tack till Linda!!!

Igår kväll fick jag tipset i en kommentar att prova blanda med lite mjölk och oboy. Mjölk fick jag absolut inte blanda med, sade apotekaren, men imorse provade jag att ösa i en försvarlig mängd oboypulver och blanda de fem millilitrarna till en sörja. Penicillinsmaken gick igenom ändå förstås, som jag sa, jag tror att inget annat än surströmming skulle kunna dölja den... Men det gick ner! Med en bit Odense nougat på varje sked med chokladsörja, så gick det ner!
Osagt hur det går nästa gång, men jag väljer att tro att det går bra.
 
De närmaste nio dagarna känns inte fullt lika tunga längre. Och det kändes så otroligt skönt att inte behöva brotta ner barnet!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt att det gick bra! Alla knep är bra om de funkar ;-)
Kan bara inte förstå varför de inte kan göra god medicin och inte en som smakar citron och choklad.
Man känner sig så maktlös när barnen totalvägrar och måste få i sig det för att bli bättre.
Ha en riktigt bra dag! Kram Linda

2014-04-03 @ 14:32:57
URL: http://Snurrepinn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0