Trött flicka!

Roland sover hos storkusinen Jonas ikväll. Elisabet har suttit med iPaden en stund, men gled mest omkring och funderade på mysteriska. Men så kunde jag urskilja svenska bland hennes haranger.
-Ledsen. Ledsen.
-Är du ledsen, Elisabet? Varför är du ledsen?
-Får man aldrig gå och lägga sig!
-Men älskling! Det är klart att du får gå och lägga dig!
(olyckligt:)
-Det är inte läggdags!
(mamma tittar på klockan. Tio i åtta, jodå!)
-Jo, det är visst läggdags!
(jublar:)
-Är det?!
 
Nattbestyr.
-Vill du att jag läser en saga?
-Nej!
-Vill du att jag ligger hos dig en stund?
-Vill du det?
-Ja, det vill jag!
Mys en stund.
-Vill du att jag ska gå nu, eller ska jag stanna?
(tystnad.)
-Vill du att jag ska gå?
(vänligt:)
-Ville du gå?
-Vill du att jag stannar lite till?
(tystnad.)
-Vill du att jag går?
-Ville du gå?
-Vill du att jag stannar eller vill du att jag ska gå?
-Du kan ju inte ligga här hela tiden!
(mamma kväver ett skratt.)
-Du har rätt, Elisabet. Godnatt, älskling!
 

Kommentarer
Postat av: Ramona

Haha underbart!

2013-10-31 @ 09:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0