Konstig sång.

Tankarna snurrade kring musik när jag diskade. Ett keltiskt medley som jag skrev för några år sedan, med sånger på de sex olika keltiska språken. Kanske kunde man fräscha upp det och spela in tillsammans med den musikaliske systersonen?
Elisabet kom in i köket.
-Vad sjunger du på för språk? undrade hon.
-Skotsk-gaeliska.
-Oj! Skotsk-gael... (där tappade hon koncentrationen och hittade något mer spännande.)
 
Betydligt mer bejakande än hennes vanliga kommenarer om att jag ska sluta sjunga. Jag kanske alltid borde sjunga på keltiska språk? Eller åtminstone lite mer? För att prova? Bäst att putsa upp dem litegrand!

Kommentarer
Postat av: Christina

Ja det tycker jag! Och hon kanske snappar upp några av språken på köpet...

2013-11-08 @ 23:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0