Lyssna!

 
En tänkvärd text som jag fann någonstans någongång:
 
 
När jag ber dig lyssna på mig och du börjar ge mig goda råd, har du inte gjort vad jag har bett dig om.

När jag ber dig lyssna på mig och du börjar förklara varför jag inte skall känna som jag gör, trampar du på mina känslor.

När jag ber dig lyssna på mig och du tycker att du måste göra något för att reda ut mina problem, sviker du mig, hur underligt det än kan låta.

Kanske är det därför som böner hjälper en del människor. För Gud är stum, och han ger inga goda råd eller försöker greja saker och ting. Han lyssnar bara och låter mig klara mig själv.

Så lyssna bara på mig är du snäll, och om du vill prata kan du väl vänta på din tur en liten stund, så lovar jag att lyssna på dig.

Anonym

Kommentarer
Postat av: Vigdir

Den knycker jag!

2013-05-24 @ 23:28:59
Postat av: Tina Wiman

Just så <3

2013-05-25 @ 16:29:27
URL: http://munderbar.wordpress.com
Postat av: Claes-Georg

Tankeväckande. Det gäller också bön med många ord. Prata inte när Gud vill säga dig något. Lyssna.

2013-07-01 @ 12:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0