I skrivande stund...

Vi väntar besök, av en annan autistisk flicka och hennes mamma för att prova personkemin. För att det ska vara lite lugnare här har maken och Roland åkt till,äventyrsbadet.
När Elisabet är ensam hemma, med någon förälder, så pratar hon oftast mysteriska, sittande i soffan med båda fötterna i sin alternativa värld. Skrattar, resonerar, åmar sig lite. Så även nu första timmen. Men nu, i skrivande stund, har hon gått in i kammaren och leker med sina födelsedagshästar. Pysslar med ponnyvagnen. Intar olika roller och har dialoger med sig själv. Pratar mestadels på svenska.
 
Jag ville bara berätta det! Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hur låter mysteriska?

2013-03-09 @ 14:27:36
URL: http://birgittashastsida.com
Postat av: Elisabets mamma

Jag tänker ofta att jag ska försöka transkribera mysteriska, för att ge er en uppfattning om hur det låter, men det är svårt eftersom intonationen och skrattet är en så stor del av språket. Men jag ska försöka någon dag!

2013-03-09 @ 23:38:47
Postat av: Anonym

Går det att göra en inspelning och lägga upp på bloggen? Vore häftigt att få höra.

2013-03-10 @ 14:34:38
Postat av: Elisabets mamma

Jag vet inte om jag kan lägga upp ljud här, men... det skulle på något sätt kännas som ett integritetsövertramp. Jag ska fundera mer på det.

2013-03-11 @ 09:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0