Hungriga djur

Elisabet är lite morgontrött nu, vilket säkert har att göra med att det är svårt att få dem komma till ro på kvällarna nu. Imorse ville hon ingenting, inte ha gröt, inte klä sig, inte gå till fritids. Mer smågnälligt än faktiskt Inte Ville, för hon gjorde allt. I hissen sa jag till henne att idag kan hon få vara ute och leka på morgonen (de får välja om de vill titta på Sommarmorgon inne eller leka ute, igår ville hon vara ute), och att vi kunde hämta djuren för henne att leka med.
Då lyste hon upp!
Djuren, det är Kossan, Suggan och Kultingen. Så heter de.
Djuren interagerar, pratar, söker kontakt. Jag såg dem prata med pedagogerna medan jag hängde in hennes ryggsäck. Och när jag skulle hämta cykeln, slagskeppet som har hållit efter senaste lagningen och är ganska flitigt använd trots att det tar fem minuter att gå till skolan, så mumsade de på cykeln! Med glittrande ögon illustrerade Elisabet ätljud - "Mnaoum, mnaoum, mnaoum!" - och blev sedan allvarlig, fjärrskådande, och sa med sin ljuvliga böljande, dröjande intonation:
-För vi äter vadsomhelst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0