Lektörsomdöme!

Idag kom ett kuvert från Books-on-Demand precis innan jag skulle iväg till dagens arbete. Jag trodde att det handlade om bokmässan, och jag var beredd att kasta mig på telefonen för att boka tid i deras monter, men det var ett lektörsomdöme från Katharina Jacobsson, som i BTJ-häfte med häftepos 13107222 skriver väldigt fint om "Välkommen till Mysteria". Citat ur recensionen är tillåtet i enlighet med upphovsrättslagens regler, men citatet får inte omfatta hela recensionen (tyvärr!) och det får inte ge en missvisande bild av recensionen. Men jag får alltså citera valda meningar, nu när jag angivit lektörens namn och häftets nummer.

 

"Välkommen till Mysteria är en vacker berättelse - - - ger inblick i olika händelser och Elisabeths personlighet visar upp sidor som många inte tror är förenliga med diagnosen autism. - - - boken domineras av liv, kraft och en stor glädje över att Elisabeth finns till - - - Hela texten är en kärleksförklaring till dottern och fantastiskt spännande att läsa."

 Jag blev så glad! Nu hoppas jag bara på att landets alla bibliotekarier känner att den här ska vi köpa in! Den som vill får gärna lämna inköpsförslag till närmaste bibliotek. Tack vare er hjälp finns den till exempel i Skövde! Och är ni med i någon bokklubb, skicka gärna ett förslag till dem också. Den här länken kan då bifogas:

http://www.btj.se/default.aspx?search=karin%20oswald&startat=0&sortOrder=Asc&sortBy=Author&media=Books&fetch=25&lang=False&avail=True&robots=True

 I övrigt hade vi ett trevligt mindre kalas igår för två av föräldragruppsfamiljerna, och idag åktes det både skridskor och hades musikterapi, som ju är vardagsmat nuförtiden!

Tänk att livet kan vara så här bra nu, när hösten var så jobbig!


 


Kommentarer
Postat av: mille

Det lilla (?) du fick citera från lektören var verkligen positivt, det tror jag många bibliotekarier nappar på. Hade ingen aning om att BTJ är så snåla med sina lektörsomdömen.

2013-02-18 @ 21:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0