Elisabetlexikon

Elisabet började prata väldigt tidigt, som jag har berättat om tidigare. När hon var ett år, så skrev jag ihop ett lexikon:
 
dä = titta där/vad är det där?
babba = pappa
noo =nos
väva = vävar
väv = räv
ann = hand
amm = arm
ämm = ärm
maa = majs
bapp = knapp
aff = giraff
baba = barba (annan intonation än för pappa och papper)
balla = barbalala
blja = laban (spöket)
boo = bok
buuk = burk
akk = ask
vovve = hund
ma = katt
bä = får eller lamm
mä = get eller killing
tssss = drake
sssss = orm
ih = häst
gebek (ungefär) = groda
(snork) = gris
(sniff) = igelkott
då = tå
bappa = toalettpapper
mu = ko
awwww = tiger eller lejon
blll = boll
tittu = tittut
nall = nalle

Idag är det ett annat lexikon som gäller.
Frågan "Vill du ha det här att äta?" har flera svar.
 
Nej tack, det behövs inte = nej
Nej, jag är inte hungrig = nej
Nej! = ja, eller nej
Ville Roland det? = ja
Tyckte du att jag skulle få det? = ja
Trodde du att jag ville det? = ja
 
Likaså frågan "Elisabet, har du bajsat i byxorna?"
 
Nej = nej, lite eller ja
Jag vill inte att du frågar om det = ja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0