Autismbrist

Jag blev tipsad om ett riktigt sött blogginlägg om autismbrist,, och tänkte att min lilla Elisabet avhjälper autismbrist hos ganska många. För jag tänker som så att man inte själv måste ha autism för att bli "botad" från autismbristen, det räcker med att få en injektion genom att ha någon i närheten. Som när stödfamiljen lånar henne. 
Det är också delvis därför jag har kämpat för att få behålla Elisabet i Näraskolan. För de andra barnens skull. För att avhjälpa deras eventuella autismbrist. Med vissa autistiska barn blir det en överdosering för båda parter om de går i så kallat vanlig skolform. Men så länge det går bra, så länge Elisabet både kan tillföra och tillgodogöra sig, så får hon vara kvar. För det är en viktig del av livets undervisning, att få konkret inblick i ett annorlunda sätt att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0