Tonåring

Senaste veckan har jag provat en sorts undermedvetandepåverkande saga om lilla kranen Leo som droppar men lär sig att behärska den runda muskeln som sitter i botten på hans mage, i en sorts desperat hopp om att få ordning på båda barnens kissande. Den här sagan har hjälpt flera barn, jag själv har svårt att tro på dess effekt men jag läser ändå med inlevelse och övertygelse. Första kvällen tyckte Roland att den var tråkigt, för den hade inga bilder, men det åtgärdade jag förstås dagen efter och då blev den rolig.
Efter en veckas läsande har jag inte märkt någon som helst skillnad, så jag börjar dra lite uppenbara paralleller när jag läser. Ikväll pratade Roland själv om den där muskeln som fanns inne i hans mage, att han kunde öppna och stänga den så att det kom kiss i blöjan (han har fortfarande nattblöja).
-När du är en stor kille på fem år, så kanske inte du behöver sova med blöja, sade jag.
Det höll han helt med om. (Får se vad han säger om drygt två månader...)
Elisabet lade sig i samtalet:
-När jag är tretton år, då är jag tonåring!
-Ja, det är du! svarade jag överraskat.
 
Elisabet som tonåring... Hur kommer hon att vara då?
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Tråkigt att det inte fungerar -- då kanske det är dags att ta en paus med läsandet? Ingen idé att hålla på jättelänge om det inte fungerar.

2012-09-29 @ 12:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0