Första övernattningen

Christina hämtade Elisabet efter skolan igår, och kom tillbaka med henne runt två idag.. Allt hade gått jättebra! Äldsta dottern hade gräddat pannkakor som Elisabet slukade med god aptit, och när familjefadern läst en godnattsaga klappade hon honom på armen och sade:
-Det där gjorde du bra!
Efter nattningen låg hon och pratade för sig själv i en timme innan hon somnade. Vaknade av att hon kissade i sängen, men somnade genast om när hon fått torrt. Sov till tjugo i åtta. Har haft det väldigt bra!
 
Själv hade jag en mysig kväll med Roland. Han tittade på film, jag städade och myste med honom om vartannat. Strax före nio ville han lägga sig, och vi låg och pratade om allt möjligt en stund. Det var så oerhört skönt att bara ligga och blunda bredvid honom, så jag sade att mamma skall bara borsta tänderna, jag kommer strax. När jag kom tillbaka hade han redan somnat, men jag lade mig ändå och fick elva timmars välbehövlig sömn minus lite avbrott för klätter och snarkningar. Lugn morgon med film medan jag skrev brev med stålpenna och flytande bläck, rogivande bara det. Lugn lekdejt med en dagiskompis innan en glad flicka kom hem.
 
Avlastning. Välsignelse!

Kommentarer
Postat av: Åsa

vad härligt att det gick bra :-)
kram Åsa

2012-10-07 @ 20:26:19
URL: http://livetsvackrating.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0