Sommar!

Åtminstone för barnen, jag har lite jobb kvar innan det är dags att åka till Västervik men resten av familjen är på plats.
 
Tack för alla kommentarer angående hur jag skall blogga i fortsättningen! Jag trivs onekligen med att skriva på det sätt jag gör nu, direkt från hjärtat, utan vidare redigering. Så dagens tanke är att fortsätta skriva som jag gör här på cariad, och kanske göra mer sansade månatliga uppdateringar på en blogg vars adress jag skriver ut i boken. Kan tänka mig att det är fler som är nyfikna på Elisabets vidare liv.
 
Arbetet med boken går riktigt bra.75% är redigerat. Mitt mål är att ha resten klart innan fredag kväll, då jag ansluter till familjen. Vill kunna ligga i hammocken med halvdåliga böcker i sommar, inte ha något arbete hängande över mig. Då är det dags för mina testläsare att jobba lite!
 
Elisabet fullkomligt älskar sin iPad! Hon lär sig jättemycket på den. En fantastisk app tillåter oss att ta egna foton, spela in hela ordet, dela upp det i bokstäver som också spelas in en och en, och göra ljudpussel av det. Roland är nog extra förtjust i just det spelet, för vi har lagt in Mårran och hattifnattarna!
 
En annan värdefull aspekt av iPaden visar sig när Elisabet vaknar klockan sju en helgmorgon och lägger sig i min säng och sparkar och pratar.
-Vill du göra med plattan? frågar mamma sömndrucket, varpå ungen rinner iväg till vardagsrummet. Jag följer efter, bäddar ner mig under en filt på soffan och halvsover medan hon sitter bredvid och övar på siffror och ord. Heja iPaden!

Kommentarer
Postat av: Åsa

vad bra att du fortsätter skriva oredigerat på din blogg...jag gillar verkligen att läsa din blogg för du skriver om livet och hur det verkligen är:-)...lycka till med boken
kram Åsa

2012-06-28 @ 20:54:44
URL: http://livetsvackrating.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0