Ge mig ett råd!

Arbetet med boken går stadigt framåt. Det kommer verkligen att bli av, oavsett om ett förlag nappar eller ej. Books-on-demand går lika bra för min del!

Det jag funderar på är hur jag skall göra med den här bloggen. Över 350 inlägg har jag gjort, några i affekt, några som kanske är väl avslöjande, några som jag borde ha varit försiktigare med att skriva.

Boken är till stor del en redigerad och mer eftertänksam variant av bloggen. Plötsligt känner jag att jag kanske inte vill att så många fler läser det jag har skrivit här. Samtidigt litar jag på att ni, och kanske en del av bokens läsare, kommer att vilja fortsätta läsa om Elisabets och vår vardag, nu när vi börjar ett nytt kapitel.

Så, vad skall jag göra? Radera hela denna blogg, och uppmana er alla att köpa boken istället? På så sätt kan jag fortsätta använda mig av cariad.blogg.se, ett namn jag tycker om, och kan göra en nystart med lite mer nyanserade inlägg. Eller så lösenordskyddar jag denna, och startar upp en ny.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tycker att du ska låta bloggen vara som den är, och fortsätta skriva i den som du alltid gjort! Ärligt, roligt, sorgligt, underfundigt. Bara för att den släpps i ett mer "polerat" format (bok) så behöver ju inte det påverka bloggen och arkivet. Tror att de flesta som läser förstår att det är två olika format med olika förutsättningar. Heja!

2012-06-18 @ 16:14:59
URL: http://www.rebelform.se
Postat av: Ingeli

Gör det du känner känns bäst. Men jag uppskattar att få läsa dina "sanna" tankar och åsikter och skulle tycka det vore trist om det "bara" blev en mer polerad och genomtänkt blogg... :)

2012-06-18 @ 18:45:02
Postat av: Christina

Jag tror inte att någon kommer att låta bli att köpa boken för att det finns en blogg, och även jag uppskattar ärligheten här -- detta är ju en blogg, inte en bok! Behåll bloggen som den är -- intensiv, känslosam, läsvärd och helt unik! Och forstätt skriva.

2012-06-18 @ 19:06:20
Postat av: C:s mamma

Med en flicka (under året)som antagligen kommer att få diagnos så hoppas jag verkligen att du fortsätter skriva blogg länge framöver! Det skulle bli oerhört tomt annars! Tack hur som helst för det du skriver!



2012-06-20 @ 14:25:37
Postat av: Anna I

Följ ditt hjärta! Jag kommer läsa din fina välskrivna blogg oavsett!

2012-06-20 @ 22:58:02
Postat av: Alice mamma

Jag uppskattar verkligen din blogg och skulle sakna den. Har själv en fem-årig dotter med autism. Jag uppskattar ärligheten i bloggen men du ska givetvis göra det som känns rätt för dig!

2012-06-21 @ 13:02:22
Postat av: Mia

Hej, jag tycker att du ska fortsätta med bloggen som den är. Och jag kommer köpa din bok också.

Vill säga tack till dig för ett råd du gav mig här på bloggen. Nu har jag följt det. TACK!

Hälsn. Mia

Svar: Tack!Nu blev jag nyfiken - vilket råd tycker du har hjälpt dig?
Karin Oswald

2012-06-27 @ 07:46:46
Postat av: Mia

Hej, att jag skulle besöka ett seriöst medium. Maila mig om du vill vet mer.
Hälsn. Mia

2012-07-16 @ 12:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0