Sexårsdag

Nu har Elisabet fyllt sex år. I helgen hade vi två kalas, ett för de jämnåriga kusinerna och ett för den föräldragrupp som har träffats under alla år. Det fick mig att minnas ettårsdagen, då jag ställde små skålar med fruktsallad direkt på golvet som barnen mumsade ur...

På lördagen serverades tårta, men på söndagen försökte jag mig på cupcakes. Det blev väldigt kladdigt, men gott! Att det skulle vara ljus med en siffra på var Elisabets eget förslag, och att Roland tyckte att det skulle vara en blå fyra, det var hon helt överens om. En sexa? Nej, varför det? Och vem är jag att komma med konventionella åsikter, så länge de är överens!

Vilket ögonblick som helst kommer hon att tappa en framtand, hon som envist hävdar att flickor bara tappar två tänder. Får se vad hon säger om den saken då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0