Artikel i Upsala Nya Tidning

Någon gång i vår skulle denna publiceras, januari-mars sisådär, så döm om min förvåning när vänner kommenterade på facebook! Nå, här är den, med ett alldeles nytaget foto av mig och Elisabet. Jag har ju inte publicerat några tydliga foton på henne här, och jag tänker inte börja heller men ju mer uppmärksamhet jag får i media, desto svårare blir det att hålla henne anonym. Men det är ju bara just nu, det blir ingen medial följetong där hon skall porträtteras fortlöpande. Jag tror inte att någon kommer att peka på henne om tio år och säga att "Men det var ju du som var med på bild i tidningen!"

Hursomhelst är jag väldigt glad för den här artikeln. Vi bor ändå i Sveriges fjärde största stad, en kulturell och intellektuell sådan, så det är verkligen ingen garanti att dagstidningen skickar ut reportrar och fotografer bara för att någon har skrivit en bok. Lite dålig tajming att jag åkte från staden samma dag, annars hade jag nog kunnat ha många samtal med folk omkring mig. När jag fyllde 40 i våras så blev jag erbjuden - liksom alla 40årngar - en liten notis, vilket jag förstås hakade på, och jag tror halva stan gratulerade mig! Så folk läser, det märker jag ju.
 
Vi är alltså i Västervik nu, jag och barnen. Maken kommer ner på söndag. Det luktar jul här, och jag är lycklig!
 
http://www.unt.se/barnochforaldrar/hon-ger-en-alternativ-syn-pa-autism-2023610.aspx#.UNNmVwHQOOE.facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0