Skolstart!

Imorgon börjar inskolningen. En timme skall de vara där första dagen, två och en halv på tisdag, tre på onsdag och på torsdag går de full dag vilket jag tror är 8.20-13.20. Än har vi inget behov av fritids, så den biten får vänta till veckan efter.
Så ofta vi får en naturlig möjlighet förbereder vi både Elisabet och Roland på förändringen. Idag cyklade vi först förbi skolan, och konstaterade att imorgon skall Elisabet börja där, och på hemvägen körde vi förbi dagis då vi påpekade att Elisabet inte skall vara där, utan i skolan.
-Roland skall inte följa med till skolan, konstaterade hon förnöjt. Och Roland är så stolt över att få bli en stor kille på storbarnsavdelningen, så jag tror inte att han kommer sakna Elisabet så mycket. Just nu tror jag tvärtom att det kan vara skönt för dem att få vara ifrån varandra lite, de börjar nöta lite på varandra efter en lång sommar.
 
För att inte tala om hur mycket jag ser fram emot terminstarten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0