Bok

Sedan länge har jag bestämt mig för att också skriva en bok, och har under flera månader funderat på hur jag skall lägga upp den. Nu tror jag att jag har hittat ett format som passar - och känner skrivklådan pirra i hela kroppen! Det rimmar väldigt illa med att försöka studera på dubbel fart, jobba heltid och vara med familjen. Men jag måste faktiskt inte studera dubbelt så fort. Den första tentan skulle egentligen skrivas den 28:e oktober, men jag skrev den för två veckor sedan. Igår skrev jag den andra tentan, så jag ligger helt klart före. Kanske skall jag sänka mina studieambitioner, och skriva den här boken istället?

Jag hade först tankarna på att skicka den till förlag, men är nu mer inne på att bekosta utgivningen själv. Det är nämligen väldigt roligt att ge ut sin egen bok, och lobba för den med egen kraft!

Mycket ur bloggen kommer jag att kunna använda mig av, men jag vill börja ända från början, med Elisabets första år också.

Hur många av er är intresserade av att köpa en bok om Elisabet? Jag kommer att fråga igen när den är klar, men bara vetskapen om att det kanske finns intresse kommer att sporra mig.


Kommentarer
Postat av: Christina

Jag köper den garanterat, hur många ex beror på priset.



Jag tycker att du ska skriva så mycket du har lust just nu, och plugga så mycket du har lust, men var uppmärksam på stresstecken förstås -- du vet ju hur det känns om du blir för trött och inte har någon energi kvar. Då får du dra i handbromsen direkt. Men det här är positiva saker du gör så det kan vara så att de tillför energi, inte förbrukar!

2011-09-17 @ 12:14:28
Postat av: mamma på 70-talet

Jo, det kan man väl tänka sig. Skriv du bara!

2011-09-17 @ 18:44:27
Postat av: Trollets mamma

Tja... Man kan väl helt enkelt konstatera att jag har köpt en eller annan bok av dig tidigare, och man kan ju inte bryta trenden ;-)

2011-09-17 @ 22:13:47
Postat av: Medicago

Jag säger som Trollets mamma..bryter knappast trenden :-)

2011-09-18 @ 10:41:20
Postat av: Helena i Uppsala

Jag :)

2011-09-18 @ 19:45:18
Postat av: Mia

Ja, jag köper den! Du kan lägga ut den på vulcan.se.

/ Mia

2011-09-18 @ 22:21:10
Postat av: Elisabets mamma

Tack, nu blev jag ännu mer peppad!

Jag siktar på Books-on-demand, jag har givit ut två böcker via dem tidigare och är mycket nöjd med samarbetet. Pratade härom veckan med flera personer som givit ut sina böcker via Vulcan, och de har varit ganska nöjda men tycker att redovisningen på antal sålda böcker inte fungerar. Med BOD får jag kvartalsrapporter, mycket praktiskt!

2011-09-19 @ 16:14:31
URL: http://cariad.blogg.se/
Postat av: Karin W

Jag vill också ha en bok:)

2011-09-20 @ 10:59:08
Postat av: Anonym

Jag vill också ha en bok:)

2011-09-20 @ 11:01:30
Postat av: Jenny

Jag vill absolut köpa din bok. Följer din blogg och tycker du skriver så tänkvärt och vackert! Jag har själv en dotter med diagnos Autism och ADHD som fyller fem år nu i september.

2011-09-23 @ 11:11:00
Postat av: Anonym

ja!

2011-09-23 @ 21:49:08
Postat av: beata

Självklart ska du skriva en bok ... :) Ser framemot att läsa den.

2011-09-26 @ 10:07:37
URL: http://alternativiakttagning.wordpress.com/
Postat av: Lotta

jag skulle gärna läsa den :)!

2011-09-28 @ 23:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0