Spel

Det här spelet gjorde jag i tisdags, efter en egen idé. Vi spelade det en gång, jag och barnen, och de följde instruktionerna ordentligt. Tanken är att jag skall ta med det till förskolan och se om det går att använda där, när Elisabet leker tillsammans med resursen och en kompis.
Instruktionerna i cirklarna är följande:

Fråga vem någon tycker om
Snurra runt tre varv
Sjung en sång om ett djur
Dansa en liten dans
Fråga hur någon mår
Berätta vad någon har på sig
Krama någon
Slå tärningen och hoppa jämfota så många gånger
Låt som ett djur, och låt de andra gissa vilket
Gör en klapplek med någon
Säg två ord som rimmar
Slå ett extraslag
Fråga vad någon tycker om att göra hemma
Sjung om en flicka eller en pojke
Berätta något man kan baka
Hoppa 5 gånger på höger ben och 5 gånger på vänster
Fråga vad någon tycker om att äta
Fråga om någon har syskon, morföräldrar eller farföräldrar
Fråga om någons älsklingsdjur
Fråga om någons favoritfärg

Upplägget är alltså som ett helt vanligt tärningsspel, med en startruta och en slutruta för varje färg. När man hamnar på en ruta, så följer man den instruktionen. I mitten ligger en belöning i form av något smaskens. Jag vill med detta uppmuntra till att både fråga och svara på frågor, och till lite fysisk aktivitet.




Kommentarer
Postat av: Christina

Jag vill också spela det där spelet, låter jättetrevligt!

2011-10-20 @ 21:40:13
Postat av: Tina

Jättefint! Berätta hur det går sen!

2011-10-21 @ 14:15:08
URL: http://munderbar.wordpress.com
Postat av: Anders

Roligt spel sida http://www.spelaonlinespel.com

2012-03-06 @ 22:25:42
URL: http://www.spelaonlinespel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0